juni 06, 2017

Lindsay Pattison utnevnes til Chief Transformation Officer hos GroupM

By Group M Global 

Group M Global

Group M Global

GroupM, verdens ledende mediabyrågruppe, kunngjorde 23. mai utnevnelsen av Lindsay Pattison til Chief Transformation Officer (CTO). Hun vil lede endringsinitiativer på tvers av GroupM og dets byråer. I samarbeid med andre WPP-selskaper vil hun i tillegg skape skreddersydde og fleksible modeller som tjener kundene bedre i dagens ekstremt konkurransedyktige forretningsmiljø.


Som Chief Transformation Officer vil Lindsay Pattison lede en rekke endringsprogrammer. Disse til støtte gruppe- og byråstrukturer, talent- og lederutvikling, kultur og mangfold, samt WPPs “horisontalstrategi”. Hun forblir en del av GroupM globale ledergruppe og rapporterer til Kelly Clark, Global CEO i GroupM. Hun fortsetter i sin stilling som Global CEO for Maxus og vil utføre begge rollene.

Chief Transformation Officer

I sin nye rolle vil Lindsay også fokusere på senior talentutvikling. Dette vil sikre at GroupM og dets byråer har mange sterke og ulike ledere som kan hjelpe kundene til suksess i et svært utfordrende marked. I samarbeid med alle WWP-selskapene vil hun støtte WPPs horisontalstrategi ved å bidra til at nøkkelkunder har tilgang til det beste i GroupM uavhengig av kundens byråtilknytning hos gruppen.

“Clients need us to think differently and work smarter,” sier Clark. “Lindsay will help us deliver on those challenges. I’ve worked with her for many years. She’s a force, and holds the respect of clients and colleagues. She will make a huge impact with her smarts, energy and warmth.”

WPP CEO Sir Martin Sorrell sa: “GroupM and its agencies are key to WPP’s horizontality strategy. Lindsay will play a crucial role in accelerating our delivery of new and innovative service structures for clients.”

Tidligere erfaringer

Lindsay ble utnevnt som Global CEO for Maxus i oktober 2014. Hun var tidligere Global Chief Strategy Officer og UK CEO for Maxus. Hun har erfaring fra roller hos Young og Rubicam, PHD Media og Sony Ericsson. Lindsay ble oppnevnt i Ad Ages 2015-klasse Women to Watch og satt to terminer på World Economic Forums Global Agenda Council som fokuserer på fremtidens media. I 2016 lanserte hun Walk the Talk, et initiativ for å hjelpe kvinner i seniorstillinger hos Maxus til å trives og utvikle seg i karrieren. Walk the Talk har nå blitt adoptert globalt av WPP.

“When we look at the broader business context, the transformation we are experiencing is profound,” sa Lindsay. “The WEF calls it the ‘fourth industrial revolution,’ a technological revolution and one that requires two key skills to succeed: collaboration and agility. New thinking is required across the board, and I’m delighted to take on this new transformation role.”