Mutti Pomodoro er et italiensk firma som tilbyr tomatbaserte produkter som finhakkede tomater og tomatpuré. I september 2016, lanserte vi deres Facebook side i Norge med klare ambisjoner om å bli en nordisk side – Mutti Pomodoro Nordics. Våre langsiktige mål var å skape en dialog og inspirere målgruppen, for å øke preferanse og merkekjennskap for Mutti i Norge.

Vi ønsket å øke merkekjennskap; rundt selskapet, deres verdier og produkter. Den internasjonale nettsiden er mindre fleksibel, og Facebook ble derfor en viktig del av mediemiksen. Vårt mål var, og er fortsatt, å øke merkekjennskap gjennom kunnskap om Mutti-familien, tomater og hvordan bruke de ulike produktene. Hvordan kunne vi få målgruppen engasjert i hakkede tomater på boks? Og hvordan kunne vi inspirere forbrukere til å lære nye oppskrifter og de ernæringsmessige fordelene av tomater?

Mutti Pomodoro er et italiensk firma som tilbyr tomatbaserte produkter som finhakkede tomater og tomatpuré. I september 2016, lanserte vi deres Facebook side i Norge med klare ambisjoner om å bli en nordisk side – Mutti Pomodoro Nordics. Våre langsiktige mål var å skape en dialog og inspirere målgruppen, for å øke preferanse og merkekjennskap for Mutti i Norge.

Vi ønsket å øke merkekjennskap; rundt selskapet, deres verdier og produkter. Den internasjonale nettsiden er mindre fleksibel, og Facebook ble derfor en viktig del av mediemiksen. Vårt mål var, og er fortsatt, å øke merkekjennskap gjennom kunnskap om Mutti-familien, tomater og hvordan bruke de ulike produktene. Hvordan kunne vi få målgruppen engasjert i hakkede tomater på boks? Og hvordan kunne vi inspirere forbrukere til å lære nye oppskrifter og de ernæringsmessige fordelene av tomater?

Vi identifiserte potensielle kundegrupper og definerte kjernemålgruppen til å være personer over 25 år med en høyere interesse for mat og matlaging, også kalt «foodies». Vi hadde spesielt fokus på de som ønsket å gi hverdagsmaten et løft.

Vår kommunikasjon skulle fokusere på kunnskap og inspirasjon, samtidig som vi skulle øke merkekjennskapen med spisset og relevant budskap. Vi ønsket at merkevaren skulle representere appellerende innhold, bilder av friske og røde tomater, samt oppskrifter som ga målgruppen et ønske om å prøve dem.

Vi produserte innhold basert på fakta og fordeler med tomater for å bygge kunnskap - de ulike produktene og historien om Mutti-familien. Vi publiserte blant annet innlegg om hvor og når Mutti ble stiftet og om lidenskapen til hvordan familien gjennom fire generasjoner dyrker de beste tomatene uansett hva det måtte kreve. I tillegg formidlet vi hvor viktig elementene av å dyrke tomater er og hvordan vært element kan gjøre en forskjell i sluttproduktet.

For inspirasjon, illustrerte vi hvordan man kan bruke produkter i forskjellige matretter. Vi valgte å publisere hele oppskrifter på Facebook-siden uten å linke til eksterne nettsider. Samtidig oppfordret vi til engasjement og tilbakemeldinger, samt en skjult annonse som oppfordret målgruppen til å like Facebook-siden.

Vi optimaliserte mot personer som engasjerte seg i innleggene, og gjennom en Facebook pixel kunne vi målrette annonser mot de som hadde besøkt nettsiden til Mutti.

I tillegg til å produsere vårt eget innhold eller bruke Muttis eget materiell, samarbeidet vi med kokkene i «The Flying Culinary Circus». De fire kokkene, som influencere til vår målgruppe, produserte unike oppskrifter, bilder, video, og mye mer. De publiserte sitt egenproduserte innhold i sine egne kanaler, der vi kunne benytte oss av innholdet til Muttis Facebook-side. The Flying Culinary Circus ble sett på som en troverdig kilde av målgruppen og innholdet de skapte bidro til økt oppmerksomhet rundt Mutti.

Vi identifiserte potensielle kundegrupper og definerte kjernemålgruppen til å være personer over 25 år med en høyere interesse for mat og matlaging, også kalt «foodies». Vi hadde spesielt fokus på de som ønsket å gi hverdagsmaten et løft.

Vår kommunikasjon skulle fokusere på kunnskap og inspirasjon, samtidig som vi skulle øke merkekjennskapen med spisset og relevant budskap. Vi ønsket at merkevaren skulle representere appellerende innhold, bilder av friske og røde tomater, samt oppskrifter som ga målgruppen et ønske om å prøve dem.

Vi produserte innhold basert på fakta og fordeler med tomater for å bygge kunnskap - de ulike produktene og historien om Mutti-familien. Vi publiserte blant annet innlegg om hvor og når Mutti ble stiftet og om lidenskapen til hvordan familien gjennom fire generasjoner dyrker de beste tomatene uansett hva det måtte kreve. I tillegg formidlet vi hvor viktig elementene av å dyrke tomater er og hvordan vært element kan gjøre en forskjell i sluttproduktet.

For inspirasjon, illustrerte vi hvordan man kan bruke produkter i forskjellige matretter. Vi valgte å publisere hele oppskrifter på Facebook-siden uten å linke til eksterne nettsider. Samtidig oppfordret vi til engasjement og tilbakemeldinger, samt en skjult annonse som oppfordret målgruppen til å like Facebook-siden.

Vi optimaliserte mot personer som engasjerte seg i innleggene, og gjennom en Facebook pixel kunne vi målrette annonser mot de som hadde besøkt nettsiden til Mutti.

I tillegg til å produsere vårt eget innhold eller bruke Muttis eget materiell, samarbeidet vi med kokkene i «The Flying Culinary Circus». De fire kokkene, som influencere til vår målgruppe, produserte unike oppskrifter, bilder, video, og mye mer. De publiserte sitt egenproduserte innhold i sine egne kanaler, der vi kunne benytte oss av innholdet til Muttis Facebook-side. The Flying Culinary Circus ble sett på som en troverdig kilde av målgruppen og innholdet de skapte bidro til økt oppmerksomhet rundt Mutti.